Holdningskorrigerende tøj
Kronow Klinik er forhandler af det populære holdningstøj fra Anodyne® som er special designet muskelaktiverende tøj, der optimerer din kropsholdning.

På klinikken har du mulighed for at prøve og købe tøjet og med fysioterapeutisk vejledning få den rette model og størrelse inden du køber.

Tøjet hjælper og støtter på samme måde som kinesiotape og ”tapen er nærmest syet ind i tøjet”. Kinesiotape er brugt af fysioterapeuter til at korrigere muskelfunktionen, forbedre blodcirkulationen, samt undertrykke og behandle smerter i kroppen. Kinesiotape understøtter kroppens naturlige helingsprocessor med fokus rettet mod hud og muskulatur. Disse egenskaber som tapen har er det som overføres til holdningskorrigerende tøj.
Tøjet støtter og aflaster muskulaturen og hjælper musklerne til at fungere bedre. På sigt hjælper tøjet til at forbedre din holdning så dine smerter mindskes.
Tøjet har ydermere en komprimerende funktion ligesom kompressionsstrømper. Resultatet af det er at tøjet stimulerer kroppens naturlige helingsprocesser ved at rette og komprimere muskelvævsskader. Tøjet øger blodgennemstrømningen i muskulaturen og mindsker muskeltrætheden.

Der er mulighed for at jeg kommer ud med tøjet så man kan prøve det på arbejdspladsen. Tanken er jo også at mange virksomheder på en billig måde kan investere i medarbejdernes sundhed og sikre et bedre arbejdsmiljø med glade medarbejdere og færre sygedage.

Fordele ved holdningskorrigerende tøj:
- Mindsker spændinger og smerter i nakke, ryg og skuldre
- Stimulerer og toner underaktive muskler
- Støtter rygraden og giver dig en sund og rank kropsholdning
- Mindsker risikoen for skader ved sport og under træning
- Nem at vedligeholde og lang levetid på produktet, når det bruges korrekt